Leidt zittend werk eerder tot bloedvernauwing in de benen ?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik bedoel vanzelfsprekend bloedvatvernauwing. Sorry.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Over het algemeen alleen als je naast je werk niet goed beweegt. Daarbij zijn ook roken en een teveel aan cholesterol ook risicofactoren. Dus als je naast je werk gewoon sport en enigszins op je voedsel let, is het verhoogde risico minimaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn zat mensen die zittend werk doen en niet sporten en ook nog roken, en die toch helemaal geen problemen met bloedvatvernauwing hebben.
Je moet er ook aanleg voor hebben.
Zittend werk KAN leiden tot bloedvernauwing en trombose, maar het HOEFT niet.
Wanneer iemand gevoelig is voor bloedvernauwing of al een trombosegevoelgi probleem heeft, kan zittend werk inderdaad tot extra klachten en bloedvernauwing in de benen leiden.

Mensen die hiervoor geen gevoeligheid of klachten hebben, kunnen een levenlang zittend werk doen zonder klachten.